Tjejresa efter barn (35-års resan!)

Förra veckan var jag iväg på tjejresa! 3 dygn tillsammans med min tvillingsyster och vår allra bästa vän Sarah. Vi har känt varandra sedan vi var 2 år gamla och då vi fyller år med endast 3 veckors mellanrum har vi ofta firat födelsedagar lite gemensamt. Och för drygt 1 år sedan bestämde vi oss för att när vi fyller 35, ja då blir det tjejresa! Utan respektive och utan barn.

Vi startade då upp ett gemensamt månadssparande genom Avanza och planen från början var en weekend eller vecka i Italien. Vi skulle åka våren 2024, då vi fyllde 35 alla tre. Men så blev jag ju gravid och vi bestämde oss för att skjuta på resan till hösten 2024 och istället kanske åka någonstans lite närmare. En weekend i Köpenhamn bestämde vi. Och vi sparade varje månad och började kika på boende under tidig sommar; men så fick vi den glada nyheten om att Sarah också var gravid med bf i oktober och ja; att strosa runt höggravid i Köpenhamn o äta sena middagar på stan kanske inte var det bästa. Så vi tänkte om. Det viktigaste var ju att komma iväg och att bara få spendera tid; vi tre tillsammans. Så jag började kolla runt efter mysigt AirBnb och fann en nybyggd stuga alldeles vid en sjö och bokade.

Och sommaren gick, september närmade sig och jag och min sambo har haft full sjå för att få Gillis till att ta flaska, sova utan tutte etc. för att resan skulle vara möjlig att genomföra. Och ca 1 vecka innan avresa lyckades vi och jag kände sådant enormt lyckorus över att få resa bort med mina allra närmaste tjejer och hade det bästa av dygnen i en stuga i Småland. Låt oss ta en titt ♥

Stugan vi hade hyrt var MAGISK! Jag menar; kolla bara på läget! Efter att ha spenderat en dag på stan tidigare och inhandlat mat, dryck och porslin på loppis landade vi på terrassen för en fördrink. Haha för övrigt sådant life-hack om man hyr AirBnb där porslinet ofta inte är superfint, att inhandla billiga vinglas och uppläggningsfat på loppis o ta med till stugan/huset.

När mörkret sedan föll tog vi oss inomhus för att laga pasta, tända brasa, lyssna på musik och bara sitta och prata till långt inpå natten.

Efter att ha sovit första sammanhängande natten (utan barn) på 7 månader vaknade vi till fantastiskt väder och smög ut tidigt på bryggan för morgondopp. För trots möjlighet till sovmorgon vaknade vi ändå strax efter klockan 07 och ville ta tillvara på det magiska morgonljuset.

Sedan vankades frukost. Och herregud så mysigt o sitta o äta frukost i timmar. Hemma med Gillis så är det liksom alltid en tid att passa och att ha småbarn är ett ständigt schema. Haha vet inte hur ofta vi (eller snarare jag) sagt ”nu ska han sova om typ 15 minuter så vi får skynda oss”. Men här behövde vi inte passa några tider utan satt länge och åt, drack kaffe och myste. Så välbehövligt.

Haha att pumpa brösten under vistelsen var också ett förekommande inslag titt som tätt.

Tröja – lånat av syrran / Kjol – Ellos/ Skor – Zalando

Sedan gjorde vi i ordning oss och åkte på utflykt i närområdet. Besökte blomsterbutiker, spanade på inredning, köpte porslin på loppis och åt lunch innan vi åkte tillbaka till stugan

När vi kom tillbaka lånade jag o syrran båten och rodde ut en tur medan Sarah (höggravid) låg och vilade. Ljuset framåt kvällen var magisk så passade på att föreviga Sarah o kulan på bild också. Min fina, fina vän! Så tacksam över vår relation och vänskap. Bästa vänner i 33 otroliga år och jag hoppas det blir (minst) 33 till ♥

I det vackra kvällsljuset dukade vi sedan upp för kräftskiva på bryggan. Halloj så mysigt!!!!!

När mörkret föll gick vi sedan in; tända massa ljus och åt äppelpaj i soffan och satt uppe till långt efter midnatt o pratade och skrattade.

Nästföljande dag och morgondopp i dimman. Nyp mig så magiskt!

Efter frukost, häng på bryggan och utcheckning från stugan åkte vi till Jönköping och köpte bullar på bästa STUK innan de tog bilen hem till sig och jag hoppade på tåget mot västkusten och min familj. Lycklig över 3 dygn tillsammans med mina allra finaste tjejer och en välbehövlig semester från mammalivet. Men oj så mysigt också att komma hem till mina älskade killar ♥