Vill för alltid sitta på en solig balkong och ha semesterkänsla.

Hörni. Jag är ju tillbaka på jobbet igen (helt själv visade det sig eftersom ALLA andra beslutat sig för 1 veckas ytterligare semester men glömt meddela mig, haha). Men jag mjukstartar lite själv och får undan några viktiga saker innan alla är tillbaka och jobbkarusellen drar igång med full snurr. Men alltså, dagarna på kontoret är inte så mycket att skryta med så istället tänker jag att jag kommer dela med mig av lite höjdpunkter från semestern till er kommande dagar. Vet ju att ni är många som fortfarande har semester och då kan ju lite tips om hotell och smultronställen komma bra till pass. Eller hur? Jag tycker det. Först ut börjar vi med lite bilder från vår vistelse i Karlstad och på vackra ELITE STADSHOTELLET. Åååh vad jag drömmer mig tillbaka. Vill för alltid sitta på en solig balkong, dricka bubbel, se ut över glittrande vatten och ha semesterkänsla. Livet!

Nåväl, vi spolar tillbaka några dagar och till den soligaste dagen på min semester (förra fredagen) och efter att ha strosat runt inne i Karlstad centrum och spanat i butiker och skrivit upp saker på min inköpslista till framtida hem och kläder (såååå sugen på förändring nu!) så tog vi oss till hotellet. Elite Stadshotellet i Karlstad ligger supercentralt och är perfekt som utgångspunkt för att upptäcka staden och spendera tiden på det som jag själv älskar; shopping och god mat! Vi checkade in tidigt på eftermiddagen på det pampiga hotellet och efter att ha lämnat väskorna på vårt vackra rum gick vi ner på stan igen för att köpa den godaste iskaffe jag någonsin druckit (på Löfbergs Rosteri och Kaffebar – tips!) och besöka fler butiker. Karlstad har verkligen ett mysigt centrum tycker jag med många bra butiker och restauranger. Efter drygt en timme på stan gick vi dock tillbaka till hotellrummet för att göra en av de bästa sakerna jag vet; dricka bubbel och göra sig i ordning för kvällen.

Och vår balkong fullkomligt badade i solsken denna tidiga kväll då vi drack bubbel och rasslade upp oss. Att se ut över det glittrande vattnet i Klarälven och se hur vinden fångade de skira gardinerna var där och då typ det vackraste jag sett (mitt minneskort i kameran vittnar även om detta då jag har ungefär 573 bilder i kameran på just vattnet och de fladdrande gardinerna, haha). Hur som helst så njöt vi verkligen av stunden i hotellrummet och på balkongen (tycker ALLA hotellrum borde ha balkong, det gör så himla mycket för känslan). När vi sedan druckit upp den lilla flaskan bubbel och fixat oss gick vi ner på stan för en fördrink innan vi åt magisk pizza på Olssons Bazar och pratade och skrattade ikapp. En MAGISK kväll med min böna, helt enkelt.

Dagen efter vaknade vi av ett mjukt ljusinsläpp genom de skira gardinerna och gick upp för att äta frukost. Och frukosten på Elite Stadshotellet går inte av för hackor, om man säger så. Vi plockade till oss prick allt vi var sugna på och jag älskar när hotellfrukostar bjuder på mycket frukt och grönt. Som ni vet älskar jag ju att äta färggrant och på hotellfrukosten är det inget undantag. Vi åt för glatta livet och sedan gick vi upp på rummet igen och gjorde oss redo att ta oss an ännu en semesterdag.

1 kommentar till “Vill för alltid sitta på en solig balkong och ha semesterkänsla.

1. Tack för goa bilder och en härlig resa.
    Fortsätt gärna med din semester, känns som man var med.