Att ha lite att stå i, helt enkelt.


 

Denna vecka är det så himla mycket som händer så jag har svårt o hinna med allt jag vill göra utöver det som är inbokat. Dels så har ju flytten inneburit en hel del pyssel, bara att spendera 2h varje dag genom att pendla är en omställning kan jag tala om för er. Och i lägenheten är det fortfarande lite saker som ska komma i ordning efter helgen så att greja hemma går alltid att göra. Dels så är det också tokmycket på jobbet just nu. Jag gör en större fotografering på fredag (där jag ska vara hand-modell för ringar och smycken – så kul) och mycket fokus har legat på att få klart alla detaljer där. Utöver detta kan vi addera lite nya spännande smärtor som tagit över min kropp. Antingen har jag överansträngt mig i underarmen eller så ligger nerver i kläm i tyggen. Jag har nämligen helt sinnessjukt ont i mitt högra lillfinger och ringfinger. Det värker så jag knappt kan röra det och stundtals domnar fingrarna bort. Ett parti mellan ryggrad och höger skuldra gör också ont och jag misstänker att smärtorna hänger samman? Jag har i alla fall bokat in mig akut imorgon hos en osteopat och ska se ifall de kan komma med något klokt att säga. Börjar bli halvt om halvt desperat och alltid lite läskigt när nya smärtor adderas…

MEN, jag ville i alla fall kika in och säga hej. Delar med mig utav lite bilder från fotograferingen av bröllopsklänningar jag arrangerade på Villa Strrömsfors och drömmer mig tillbaka dit ♥ Till augusti, kreativt kaos, 30 grader sommarvärme, underbara människor, fantastisk mat och magiska miljöer. Åååh..

 

Rekommenderade inlägg

5 kommentarer till “Att ha lite att stå i, helt enkelt.

  1. Stor igenkänning på allt du skriver om pendling. Jag pendlar totalt 3 h/dag. Nu iom corona kan jag jobba mycket hemma. Men det är ändå en omställning o lägga så mycket tid att resa till och från jobbet.
    Och det där med nya krämpor. Jag skrattar numer åt det fast jag egentligen vill gråta. Har problem med låsningar i nacke, skulder o ländrygg. Dessa smärtor har jag lärt mig och oftast tagit hjälp av kiropraktorn. Sen i somras har jag fått en typ falsk ishias pga en spänd piriformismuskel. Visste inte ens om muskeln. Nu är det sjukgymnast o stretching som gäller. Ser framot vilka krämpor/smärta som kommer härnäst. Men vi kämpar på 😃😍. Skönt vi iaf är flera som går igenom samma.

    1. Ja, det är helt klart en omställning… 3h är verkligen en stor del av dagen. Ska försöka förhandla så jag kan arbeta hemifrån 2 dagar i veckan, det kommer göra susen ♥
      Och hahaha, ja – man vet inte om man ska skratta eller gråta åt sina krämpor. Så himla tråkigt att läsa att du också brottas med smärta, men jag håller tummarna för att det i alla fall inte blir så många fler varken för dig eller mig. Kramar 🙂

    1. Ååh, ja – låter EXAKT som detta. Precis den smärtan de beskriver känner jag. Har sovit med rak arm (tillverkat en hemmagjort ”skena”) nu i 2 nätter och jag vet inte, men det känns i alla fall lite bättre. Tack snälla för tipset ♥

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *